Abans de començar, recordàrem al
senyor alcalde que al mes de juliol li vam proposar enregistrar amb una
gravadora els plens per facilitar la redacció al senyor secretari.
En aquell moment li paregué bé a tothom, però no va dir res, ni si
ni no. Esperem que es prenga una decisió prompte.
1r punt: s'aprova l'acta anterior.
2n punt: relació de factures, com les del
fontaner, de l'electricista, etc. Entre aquestes, també estava la
factura de 2.500 € de la fireta
de Santa Llúcia (subvenció molt mal aprofitada i gestionada: no es
va utilitzar per promocionar com cal el poble, moltes “paraetas”
ni tan sols arribaren al poble, no es va inaugurar ni clausurar...) i
tres factures de la SGAE que sumen més de 1.000 €, que són de les
verbenes de festes i en què estàn incloses les famoses “nits de
música” del mes d'agost: és a a dir, que encara les estem pagant.
3r punt: decrets d'alcaldia. Es nomena
a Gema com a secretaria provisional i es tracten diferents peticions
d'aigua potable.
4t punt: estudi de la proposta del
conveni de Creu Roja per a la renovació del treballador social.
L'alcalde informa que ha pres la decisió de no renovar el contracte
perquè, d'acord amb les seues paraules, el treballador no havia fet
“res” durant aquests sis mesos, que hi havia una memòria
d'activitats però que no havia fet “res”, i que els del Xarpolar
són “millors, que saben més” i que són més cars (exactament, 1825
euros més a l'any), però que, segons l'opinió de l'alcade, que
pareix que siga un expert en política social, són millors.
Des del BLOC li recordàrem que a la
memòria d'activitats és reflectia el treball d'aquest professional i
li preguntàrem si ell, com a responsable últim d'un assalariat de
l'ajuntament, havia informat al treballador social de les famílies o
persones que necessitaven ajuda a Penàguila i si li havia
sol·licitat un estudi social del poble, tal com el regidor del BLOC
li havia demanat. L'alcalde respongué que li havia dit que “es
pegara una volta pel poble” (com hem dit, un gran entès en
política social). A més, insistia que el treballador no havia fet
“res” i que els del Xarpolar “saben més”. Des de l'oposició,
li recordàrem la responsabilitat que tenia d'haver donat part a la
Creu Roja d'aquest fet si es que considerava que el treballador no
estava fent correctament la feina. De tota manera, a la memòria
apareixen detallades les activitats que ha fet el treballador.
Davant la insitència de l'alcalde per
contractar els treballadors del Xarpolar, i com que havia recolzat
la seua decisió amb menyspreu i despreci cap a la feina del treballador
social de la Creu Roja, li manifestàrem que pareixia que ell només
volia contractar el treballador del Xarpolar per interés personal,
ja que ell és president de la mancomunitat. Si analitzem bé quina
és l'oferta del Xarpolar, queda patent que no hi ha cap altra
explicació.
El treballador social del Xarpolar
costaria 4.425 € a l'any, davant dels 2.600 € que costava el de
Creu Roja. Li preguntàrem quin horari faria el nou treballador. Ell
contestà que no sabia ni les hores ni els dies que vindria, que
això dependria del treball que hi hagués. A aquest preu, resulta
molt sorprenent que l'alcalde, que és també president del Xarpolar,
no sàpiga quin horari farà un treballador que vol contractar.
L'alcalde va dir que el preu el posa la mancomunitat depenent del
nombre d'habitants.
En resum, l'lacalde vol contractar un
servei que és més car que el que tenim i del qual no sap cuántes hores
farà el treballador. A més, el que és més greu, el nou
treballador depèn d'una mancomunitat que ell mateix dirigeix i, així
i tot, desconeix l'horari. El que és més greu encara és que diga
que el treballador vindrà “quan hi haja feina”. I el que ja és
flagrant és que, per tal d'aconseguir-ho, desprecie la feina de
l'anterior treballador sense proves, ja que hi ha una memòria
d'activitats on es detalla tot.
Al nostre parer, tota aquesta situació
deixa en molt mal lloc a l'alcalde i president del Xarpolar: no és
una persona que treballe pel bé dels ciutadans i del poble, sino que
es mou per interessos particulars i polítics. Els seus arguments
resulten poc creíbles i molt interessats.
Al torn obert de paraules, l'alcalde va
explicar que el conveni amb Diputació pel manteniment del Jardí de
Santos es firmarà al maig i que serà l'ajuntament mateix qui
gestione els diners i decidisca a quines personas contractar. Esperem
que, en aquest cas, la contractació es faja de manera justa i
equitativa i que no s'anteposen criteris partidistes i d'amistat, com
ja ha passat en anteriors ocasions. El problema que trobem és que
durant els mesos de febrer, març i abril no hi treballarà ningú,
només la persona que s'encarrega d'obrir-lo al públic, que no sabem
si serà suficient per dur a terme els treballs propis d'aquesta
època, com la poda. Esperem que el treball que s'ha estat fent
durant aquests dos anys no es perda
Des del BLOC manifestàrem a
l'alcalde la nostra indignació per la recollida de brossa. Les
bosses de brossa s'han acumulat durant quatre dies sense que ningú
les arreplegara. Davant la desidia que caracteritza l'actual equip de
govern cap a aquest problema, que es repeteix des de l'estiu passat,
li sol·licitàrem que gestionara el treball del personal que té
contractat de manera eficient perquè aquesta situació no es tornara
a repetir. No ens va contestar. No va dir ni si ni no.
No hay comentarios:
Publicar un comentario